Aktualijos

ERASMUS+ PROJEKTAS „MOKYTOJŲ IR TYRĖJŲ TINKLAVEIKA TYRINĖJIMU GRĮSTAM MOKYMUISI“

    Mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvauja LETA (Lietuvos Edukacinių Tyrimų Asociacija) tarptautiniame ERASMUS+ „Mokymasis tyrinėjant“ projekte. Projekto partneriai – Socialinės lyderystės asociacija, Vilniaus Vytauto Didžiojo, Vilkaviškio raj. Pilviškių „Santakos“ ir Šalčininkų raj. Eišiškių Stanislovo Rapolionio gimnazijos bei Aizkraukles novada vidusskola iš Latvijos.

    Projektas yra vykdomas nuo 2022 m. vasario iki birželio mėn. Mūsų gimnazijoje „Mokymosi tyrinėjant projekto“ veikloje dalyvauja 13 mokinių (8,I-IIG klasių) ir 5 mokytojai (Žana Bogdevičienė, Teresa Beržanska, Gražina Šibekienė, Birutė Lukaševičienė, Vida Kajokaitė). Projektas „Mokymasis tyrinėjant“ įgyvendinamas taikant STEAM 5E ir menais grįstą tyrinėjimo metodus. STEAM mokslų atradimų bei mokymosi džiaugsmą mokiniai patiria atlikdami praktinę tiriamąją ir eksperimentinę veiklą, kūrybiškai bei meniškai pateikdami tyrimo rezultatus.

    Vasario mėnesį vyko projekto veiklų planavimas naudojant ABC learning design įrankį, o nuo kovo mėnesio prasidėjo tiriamoji-praktinė veikla.

    Jaunieji tyrėjai pasirinko projekto temą: „Sėklos – organinių maisto medžiagų sandėlis“. Bendras šio projekto tikslas – bendradarbiaujant skirtingo amžiaus grupėje, ištirti augalų sėklų cheminę sudėtį bei užauginus kultūrinius augalus, spręsti pasaulinio bado problemas bei lavinti meninę raišką ir kūrybiškumą. Išskyrėme MTP projekto potemes:

1. Kultūrinių augalų sėklų organinė cheminė sudėtis.

2. Sėklose sukauptų organinių medžiagų reikšmė.

3. Sėklose sukauptų organinių medžiagų kiekis ir daigų augimas.

4. Sveika mityba ir bado problemų sprendimas.

   Organizuotos diskusijos metu nusprendėme ištirti 10 kultūrinių augalų (saulėgrąžų, moliūgų, grikių, agurkų, arbūzų, linų, lubinų, pupelių, žirnių, kviečių)  sėklų organinę cheminę sudėtį, sėklose sukauptų organinių medžiagų reikšmę, jų kiekį, lemiantį daigų augimą bei nustatyti sėklų dygimo sąlygas. Tyrimo rezultatus pritaikysime praktikoje sodindami ir augindami kultūrinius augalus STEAM lauko klasėje.

    Tiriamoji veikla vykdoma formalaus ir neformalaus ugdymo metu ne tik gamtamokslinėje laboratorijoje, bet ir įrengtoje STEAM lauko klasėje.

    Trijų potemių tyrimų rezultatai buvo pristatyti V Rajoninėje gamtamokslinėje konferencijoje „Tyrinėjimu grįstas mokymasis“.

    Projekto dalyviai savo kūrybingumą ir meninę raišką atskleidžia kurdami eilės apie tiriamus augalus, jas iliustruodami ir rengdami eilėraščių rinkinį, kurdami tirtų augalų „dirbtinį darželį“ , ruošdami parodą „Linksmieji gyvūnėliai su daigų šukuosenomis“, ruošdami produkcijos ir sveikos mitybos piramidę. Tiriamosios bei meninės veiklos procesas yra fiksuojamas nuotraukose, todėl projekto pabaigoje bus išleista fotoknyga, kurioje įamžinsime smagias projekto veiklų akimirkas. Rengiant MTP (mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS - Inquiry Learning Space)) Go-Lab platformoje bus įkeltas vienos potemės tiriamojo darbo aprašas (lietuvių ir anglų kalbomis).

    Mokiniai džiaugiasi galėdami įdomiai, linksmai ir kūrybingai mokytis, tirti, kurti bei prisidėti prie globalių, rimtų pasaulinio masto problemų.

 

                                                                     Žana Bogdevičienė,chemijos mokytoja ir Teresa Beržanska, biologijos mokytoja