Aktualijos

SEMINARO ĮSPŪDŽIAI BRIUSELYJE

Jeigu yra lemta, kad mokymas įvyktų, jis prasideda savaime, spontaniškai, ir nesvarbu, kas tu žmogau esi: mokytojas, ministras, valdininkas ar paprastas studentas. Asmuo šiame pasaulyje turi pažinimo dovaną – ieškoti, atrasti ir sužinoti. Mokytojas perduoda patirtį ir gyvenimo žinias, bet tai nereiškia, kad jo ieškojimas (mokymasis) baigėsi.
Esu veržlus žmogus, todėl ieškojau galimybių išvykti ir pasisemti patirties kitoje šalyje, todėl radusi Švietimo mainų paramos fondo skelbimą teikti paraiškas dalyvauti programos eTwinning profesinės raidos seminaruose, nusprendžiau pabandyti. Pateikus paraišką Švietimo mainų paramos fondui, gavau iš jų teigiamą atsakymą. Taigi, dalyvavau seminare „Mokymasis bendradarbiaujant ir socialiniai tinklai“ ("Collaborative learning and socialmedia"), kuris vyko Briuselio mieste Belgijoje gegužės 27-29 dienomis. Čia susirinko 29 mokytojai iš 14 valstybių. Kursų dalyviai dalinosi informacija apie švietimo sistemos pokyčius ir ypatumus jų šalyse. Trys seminaro dienos vyko pavyzdinėje ateities klasėje, kuri yra suskirstyta į penkias erdves: kūrybos, tyrimų, muzikos, mokymosi ir poilsio. Tik į ėjus į klasę akis užkliuvo už neįprastų suolų, kurie turi ratukus, lengvai juda bei puikiai tinka tuomet, kai mokytojas nori suskirstyti mokinius į grupes. Daugiausiai laiko praleidome mokymosi erdvėje, tačiau nekantriausi nueidavo į poilsio zoną ir galėjo klausytis bei dalyvauti patogiai įsitaisę ant ten esančių sėdmaišių.
Pagrindinis seminaro tikslas - supažindinti su internete esančiomis svetainėmis, kurios labai lengvai pritaikomos mokytojo darbe. Visas tris dienas vyko darbas planšetėmis , kurias radome ateities klasėje. Mokiniams jų nereikėtų nešiotis, yra sudarytos sąlygos jas ten įkrauti ir palikti spintelėse su kodais. Seminaro lektorius per tris dienas pristatė nemažą kiekį internetinių svetainių. Panaudojimo galimybes išbandėme patys, kalbėjomės, kaip planšetinį mokymą panaudoti įvairių dalykų pamokose ar atskirose jų dalyse.
Užsiėmimuose netruko praktinių užduočių, kurias nuolat lydėjo gera nuotaika: žaidėme „Spagečiai“, dėliojome lego, įvairiomis temomis kūrėme improvizacijas. Paskaitų metu nedingdavo šypsenos nuo mokytojų veidų ir, atrodo, jos liko giliai jų širdyse.
Paskutinę kursų dieną mokytojai grupėse pagal dėstomą dalyką parengė ir pristatė savo pamokos pavyzdį, integruodami gautas žinias. Tai buvo tarsi gerosios patirties pasidalinimas tarptautiniu lygmeniu. Trys dienos atrodo labai mažas laiko tarpas, bet jų visiškai užteko susibičiuliauti įvairių šalių mokytojams, užmegzti glaudžius ryšius tolimesniam bendradarbiavimui dirbant pagal „Mokymasis bendradarbiaujant“ metodo principą.
Šis seminaras įkvėpė mokytojus plačiau naudoti IKT, interneto platybes, bendradarbiavimo metodą ne tik dirbant su jaunesniais mokiniais, bet ir su vyresniais, aiškinant pačias sudėtingiausias temas. Darbas planšetėmis yra gera skatinimo ir motyvavimo priemonė, įvairinanti klasės darbą ir keliant mokinių, kurie yra nedrąsūs ar turintys sunkumų moksle, motyvaciją. Kursų medžiaga bus naudojama anglų kalbos pamokose Eišiškių Stanislovo Rapolionio gimnazijoje įvairiose klasėse, rengiant mini projektinius darbus.
Mano išvyką į seminarą rėmė Švietimo mainų paramos fondas. Nuoširdžiai dėkoju.

Emilija Zuzienė, anglų kalbos mokytoja

{briuselis}