Aktualijos

RENGINYS TĖVAMS

Lapkričio 27 d. mūsų gimnazijos aktų salėje vyko renginys 1-5 klasių mokinių tėvams „Kaip padėti vaikui įgauti tikrų galių“. Į renginį atvyko daug tėvų. Kai kurių vaikų tėveliai (tai mus labai džiugina!), atėjo poromis. Beje, beveik visos pradinių klasių mokytojos, dirbančios mūsų gimnazijoje, taip pat yra pradinukų mamos! Renginį vedė vyr.socialinė pedagogė Tatjana Babkina ir psichologė Rima Česokienė.
Tą vakarą susirinkome kaip viena šeimos taryba. O šeimos taryba susirenka tada, kai atsiranda poreikis aptarti labai svarbų klausimą. Kalbėjome apie neigiamas emocijas, kurios, deja, šiandien turi didesnę galią nei teigiamos. Būtent todėl taip sunku mūsų vaikams įgauti tikrų galių.
Nuolatinis ir pastovus neigiamų emocijų buvimas gali iššaukti susirgimą neuroze, šios emocijos ardo vaiko sveikatą. Tai pyktis, neapykanta, agresija ir kančios emocijos – skausmas, baimė, nuoskaudos. Psichologai mano, kad teigiamos emocijos atsiranda tada, kai žmogų myli, supranta pripažįsta, priima, o neigiamos emocijos - kai viso šito žmogus nejaučia, neturi, negauna...
Tėveliai, dalyvaujantys renginyje nebuvo pasyvūs žiūrovai. Jie aktyviai dalyvavo atlikdami psichologės ir socialinės pedagogės parengtas užduotis.
Atlikdami pirmąją užduotį, tėveliai privalėjo surašyti problemas, su kuriomis susiduria auklėdami vaikus namuose. Prašėme parašyti ir tai, ko tikisi iš šio renginio.
Deja, problemų sąrašas buvo toks ilgas, kad mums tikrai būtų pritrūkę laiko atsakyti į visus klausimus. Tačiau dabar žinosime apie ką kalbėti su tėvais ateinančiais metais, į kreipti didesnį dėmesį planuojant savo darbą. Pažadame, mieli tėveliai, kad tikrai atsakysime į visus jums rūpimus klausimus!
Tačiau šįkart buvome pasirengę ir kalbėjome apie pyktį bei agresiją.
Kas antras vaikų agresijos atvejis – tėvų klaidos: nepakankamas arba per didelis dėmesys, nenoras bendrauti ir laiko stoka. Griežtesni faktoriai, formuojantys vaiko agresiją – griežtas autoritarinis auklėjimas arba nepalanki atmosfera namuose, pavyzdžiui, tėveliai pastoviai pykstasi ir išlieja pykti aplinkiniams.
Agresijos profilaktika – palaipsnis ir sistemingas patikimų šiltų ir nuoširdžių santykių formavimas. Todėl antroje užduotyje buvo pateiktos frazės, kurios turi teigiamą ir neigiamą atspalvį. Reikia pripažinti, kad mes dažniausiai nekontroliuojame to, ką sakome savo vaikams. Tėvai turėjo intuityviai nuspręsti, ką galima sakyti vaikui, o kokių frazių reikėtų vengti kuriant šiltus ir nuoširdžius santykius.
Trečioje užduotyje tėvams buvo pasiūlyta parašyti, kaip jie skatina teigiamų emocijų atsiradimą ir iš kur, jų manymų, atsiranda neigiamos emocijos.
Visų klasių mokinių tėvai puikiai atliko visas pateiktas užduotis.
Atlikome užduotis, išklausėme ne vieną nuomonę, aptarėme keletą konkrečių situacijų, prisiminėme savo klaidas bei pasiekimus auklėjant vaikus . Geros nuotaikos sėdome prie puodelio arbatos. Kiekvienos klasės tėvai kartu su mokytoja galėjo pasikalbėti apie klasės reikalus, aptarti ateinančių didžiųjų metų švenčių organizavimą.
Norime padėkoti mokytojoms Evelinai Kurbedienei, Elenai Leveckienei, Anelei Karklinevskajai, Virginijai Mikelevičienei, Lilianai Talmontienei, Dianai Andruškevičienei, Rūtai Kulpovičienei, Vitalijai Voronovič ir Marytei Bogdevičienei už pagalbą organizuojant šį renginį. Tikimės, kad tėvai prasmingai praleido vakarą ir nuo šios dienos bus atidesni savo vaikams!

Rima Česokienė, psichologė
Tatjana Babkina, socialinė pedagogė

{renginys_tevams}